Popular Posts

Grijanje

Grijati se možemo na više načina.Osnovno grijanje je na drva ili električnu struju.Neko bi uključio plin da se grije ali to nije baš preporuka jer troši mnogo novca slično kao struja .Grijanje na drva je najjeftinije.Ipak tada ne možemo grijati sve prostroije u stanu ili kući  osim narodnog grijanja koje je sve manje zastupljeno u domovima.Sada je najnovije grijanje na pelet.Ono je malo ,malo skuplje od grijanja na ugalj ali je gospodsko grijanje.Nema prašine niti prljavštine ubaciš vreću u peć i miran si jedno vrijeme a lužnica prazna danima.Sve na dugme.
Ovdje je najskuplja ugradnja jer je peć skuplja od bilo koje peći na grijanje.Kod mene je peć na ugalj i drva mješovito  i na 144 m2 potrošim 6-7 tona uglja i 1 m drva.Moj poznanik se grije na pelet i potroši na skoro istu kvadraturu  prostorija 4-5 tona peleta.Evo sada je na oglasima pelet jedna tona 260 KM.
Znači ako bih se ja grijao na ugalj sa kvalitetnim ugljem imao bih istu cijenu troškova za grijanje kao i ovaj moj komšija.jer ugalj ako hoćeš da je dobar kupi malo skuplji to jest onaj od 140 KM a ima i onaj skuplji još je bolji 180 KM pa i 220 KM.Nekoliko godina sam se grijao na ugalj sa površinskog kopa.On košta 100 KM tona ali sve što izgori ostane u peći jer ima i kamena i nije prerađen pa se mora svaki dan to sve izvaditi pa ponovo ložiti vatra i to je prljav posao.Zatim se mora dimnjak čistiti u pola zime.Tako da onaj novac koji tu uštediš potrošiš na gubljenje živaca i trud.Tako da je moja računica da je najbolje grijanje i najisplativije ono na pelet.Iako neki pitaju šta kada nestane struje,šta ako nestane peleta nema se nigdje kupiti i tako dalje,Pa uvijek ima ono šta za svako grijanje.

Tags:grijanje,centralno grijanje,ugalj,pelet,

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews